Před dvěma lety na vánoční besídce zaznělo, že bychom mohli vyrazit někam i jako tým FREMISu, nejen dělat semináře a akce pro zákazníky. Padaly návrhy jako sklípek a hory, ale napoprvé bylo přece jen třeba zvolit něco neutrálního a přístupného pro všechny. Volba nakonec padla na pivovar, neboť jeho provoz je zajímavý i pro nás, co zrovna zlatavému moku neholdujeme. Chtělo to ovšem ještě i nějaký další program, přece jen nemůžeme celou sobotu sedět v pivovarské hospodě.

Ze sídla firmy jsme vyrazili v sobotu 22.září přesně v 9 hodin a po náležitém občerstvení v Potrefené huse v Mladé Boleslavi jsme si dali výstup na rozhlednu Čížovka. Rozhledna byla otevřená v roce 2017 a kromě výhledů na hřbety Krkonoš a dominanty Českého ráje nabízí i zajímavý pohled dolů skrze prosklenou podlahu vysunutých balkonů.Takže se k rozhledům do čtyř světových stran a pátému nad hlavu přidává i šestý - pod nohy.

Pak už jsme jeli rovnou do Svijan na exkurzi pivovaru. Prohlídka provozu trvala něco přes hodinu, seznámili jsme se s tradiční výrobou piva, na kterém si pivovar, založený již v roce 1564, zakládá. A na závěr samozřejmě nechyběla ochutnávka. Bohužel až druhý den jsme se dozvěděli, že v restauraci nabízí i tzv.degustační prkénko s různými vzorky zde vyráběných piv..tak holt někdy příště.

Jakmile jsme se ubytovali na zámku strategicky naproti pivovaru, vyrazili jsme do vsi na bowling. Nejprve jsme se samozřejmě občerstvili a načerpali tak energii na dvouhodinový turnaj, který i přes vydatnou přesilu mužského elementu vyhrála žena. Příjemně unaveni jsme se poté odebrali zpět do pivovarské restaurace, kde jsme se  věnovali střídavě bohatému rautu i doplňování rozličných tekutin, každý již dle svých chutí a preferencí. Čas plynul velmi příjemně a společnost se tak bavila, že jsme večerku přetáhli o pár hodin, takže jsme si spánku v zámeckých prostorách mnoho neužili, ba někteří vytrvalí jedinci vůbec...

A ač to původně ráno při snídani nevypadalo, na prohlídku zámku se vzorně dostavili všichni.

Zámek Svijany je zpřístupněný od roku 2016, tři roky předtím jej koupil vlastník pivovaru a doslova na poslední chvíli ho zachránil před úplným zpustnutím. Zámecká  historie sahá do 16.století, v 19.století byl připojen k sychrovskému panství rodu Rohanů a po roce 1945 znárodněn. Pod správou Severočeských pivovarů chátral až do roku 1996, kdy se ho pokusil jeden dobrodruh předělat na sídlo Rytířského řádu s muzeem tradic, což se ovšem nezdařilo. Nyní je zde umístěna archeologická expozice přibližující nálezy z blízkého okolí, a pokud je člověk dostatečně hbitý, může se vyfotit i ve společnosti svijanského bojovníka z doby bronzové. Jen ty princezny na tomhle zámku asi fakt nikdy nepobývaly. Zato pohled z oken na magický vrch Kozákov s rozhlednou mě inspiroval natolik, že jsem tam naplánovala výlet hned na další víkend.

Následovalo nezbytné dokoupení turistických vizitek a tekutých suvenýrů v podnikové prodejně, a pak už  jsme se odebrali k domovu. Cestou jsme poobědvali v Mirošovicích U Císaře, neboť jako výrobna krmných směsí musíme dbát i o naše spokojené útroby. A protože jsme se všichni shodli, že to byla akce vydařená po všech stránkách, i spánkový deficit byl vyvážen notnou dávkou záchvatů smíchu a dobré nálady vůbec, určitě si na příští rok zase něco lehce poučného a vydatně zábavného vymyslíme!